U vraagt, wij draaien…
Op basis van uw wensen doen wij een voorstel: de uitvoering van het boek, de verkoopprijs, de verschijningsdatum, de distributiekanalen en de opbrengst per verkocht boek.
Uitgangspunt is het rendement te maximaliseren, daarbij is het ‘goede doel’ natuurlijk het meest gebaat. Door uitgekiende afweging qua productiemethoden en verkoopkanalen is het resultaat doorgaans optimaal.
Cruciaal is de inzet van de auteur, die geacht wordt met alle mogelijke middelen het goede-doelen-boek te promoten en verkopen. Wie een prachtig boek schrijft en vervolgens verwachtingsvol op zijn handen gaat zitten, wacht een koude kermis. GigaBoek faciliteert het hele uitgeefproces, zonder kosten in rekening te brengen aan de auteur, maar het is een illusie te denken dat het aanvragen van een ISBN en te koop aanbieden van een boek leidt tot substantiële verkoop. Dus, maak gebruik van zo veel mogelijk mensen in je omgeving, van social media, free publicity om een momentum te creëren.
De verschijningsdatum is een mooi richtpunt in het uitgeefproces. Doorgaans nemen we ruim de tijd voor de voorverkoop. Het boek kan vaak met korting worden besteld, bij de auteur, via onze website, of via het legertje ‘wederverkopers’ die door de auteur bereid zijn gevonden zich voor de verkoop van het boek in te spannen. Aan de hand van het totaal aantal bestellingen bepalen we de hoogte van de eerste oplage. Hoe meer exemplaren in één keer kunnen worden gedrukt, des te lager zijn de kosten per exemplaar. Na de verschijningsdatum en de eventueel daaraan gekoppelde boekpresentatie is het goede-doelen-boek meestal te koop via de reguliere boekhandel, zowel offline als online. Om rekening mee te houden: de gebruikelijke boekhandelskorting vermorzelt de verkoopopbrengst. Daarom blijft het boek ook na die tijd gewoon rechtstreeks verkrijgbaar via de auteur, het goede doel zelf en onze webshop.
Duizelt het al? Lees nu het e-book ‘Books with Benefits’, gratis en voor niets.
P.S. Nog even geduld a.u.b. Net als deze site is het e-book nog in de maak. Laat toch uw e-mailadres achter, dan sturen wij u het automatisch toe zodra het verschijnt. – Let op de bonus!