Het Giga-principe

Het uitgeven van boeken is tegenwoordig een flexibel proces, zowel in de productie als de distributie. Afhankelijk van de doelstellingen kan men een keuze maken tussen traditionele offsetdruk en digitaal printen, of een combinatie van beide. In de verspreiding is de boekhandel niet meer het enige verkoopkanaal, maar speelt het internet een steeds grotere rol. Hierdoor ontstaan nieuwe mogelijkheden voor schrijvers die voorheen maar moeilijk een plaatsje konden bemachtigen in het circuit.

GigaBoek speelt hierop in. Door inzet van de modernste technologieŽn zijn wij in staat rendabel boeken uit te geven, zelfs bij zeer kleine oplagen. Als een van de eerste uitgeverijen in Nederland heeft GigaBoek dit nieuwe concept succesvol toegepast. GigaBoek is een uitgeverij pur sang, maar in voorkomende gevallen dwingen de snelle communicatie en korte doorlooptijden tot het vragen van een financiŽle bijdrage aan de auteur om de risico's binnen de perken te houden. Zo krijgt de auteur precies dat boek en die diensten waar hij of zij om vraagt. Soms wil iemand vijftig exemplaren van zijn dichtbundel, mondiale verspreiding van een semi-wetenschappelijke verhandeling, met zijn levensverhaal geld inzamelen voor een goed doel, met een literaire thriller de wereld veroveren: voor iedereen is er plaats bij GigaBoek..